FAQ – Shipping

How do I track my order?

After you have placed an order on www.hellobody.eu and chose to pay with PayPal or credit card, you receive an email confirmation that your order has been approved. In this email you will find your order number, the sum up of your order as well as your billing and shipping address. When you choose to pay with bank transfer, your get a first email with our bank details for you to make the transfer. Once we receive your payment, you receive an email confirmation that your order has been approved. When your order is ready to be shipped, you receive a second email in which you can find a link that allows your to follow the shipment of your order in real time, as well as your actual DHL tracking number. 2. On our website

You can easily access your tracking information by entering your order number as well as the email used to make your order.

If you can’t access your shipping information, please contact our customer care team.

How much will my items cost to ship and long will they take to arrive?

Gastos de envío

Países Gastos de envío*
España Gratuitos en pedidos de más de 39€
5.90€
Baleares, Canarias, Ceuta y Melilla Gratuitos en pedidos de más de 100€
9.90€
Alemania, Gran Bretaña, Francia, Italia, Bélgica, Países Bajos, Austria, Polonia, Luxemburgo, Mónaco Gratuitos en pedidos de más de 50€
3.90€
Mayotte, Reunión, Guadalupe, Martinica, Saint-Martin, Guayana Francesa Gratuitos en pedidos de más de 100€
6.00€
Suiza ** Gratuitos en pedidos de más de 100€
9.90€
Chipre, Bulgaria, Hungría, República Checa, Dinamarca, Finlandia, Grecia, Estonia, Irlanda, Isla de Man, Croacia, Letonia, Lituania, Luxemburgo, Malta, Portugal, Rumanía, Suecia, Eslovaquia, Eslovenia, Andorra, Liechtenstein, Noruega, San Marino Gratuitos en pedidos de más de 100€
9.90€
Resto del mundo hasta Gratuitos en pedidos de más de 120€
19.90€

* Los posibles aranceles aduaneros o impuestos locales deben ser asumidos por el destinatario.
** Este precio incluye no sólo los gastos de envío, sino también las aduanas, así que por favor tenga en cuenta los plazos de entrega extendidos.

Los gastos de envío y el IVA dependen de tu lugar de residencia y por lo tanto se mostrarán en la cesta como una estimación a tanto alzado. Durante el proceso de compra, estos valores se actualizan y finalmente se presentarán en el resumen.

PLAZOS DE ENTREGA

Nuestros tiempos de envío pueden variar. Una vez que su pedido ha sido completado, por lo general toma de 1 a 3 días para que sea procesado en nuestro almacén.

Desde el momento en que el paquete está listo para el envío y recibirás la confirmación de envío por correo electrónico, puedes calcular la llegada de tu paquete de la siguiente manera:

País de entrega Plazo de entrega
España 2 a 5 días hábiles. *
Baleares, Canarias, Ceuta y Melilla hasta 14 días hábiles. *
Reino Unido, otros países europeos 2 a 5 días hábiles. *
Suiza 3 a 7 días hábiles. **
Alemania, Austria, Bélgica 2 a 3 días hábiles.
Italia, Polonia 3 a 5 días hábiles.
Francia 2 a 4 días hábiles.
Territorios franceses de ultramar, resto del mundo hasta 14 días hábiles. *

* El tiempo puede variar dependiendo del servicio de mensajería local y el tiempo de procesamiento en la aduana.
** Este tiempo puede variar debido al volumen o al tiempo en la aduana.

Si todavía no has recibido la información de envío después de 10 días: Ponte en contacto con nuestro departamento de atención al cliente..

My shipping address is too long, what should I do?

Addresses longer than 35 characters are not accepted by our logistic partners. If your address is longer than this number of characters, please use acronyms to make it fit where possible (street = st, avenue = ave, road = rd, etc). You can add additional information in the space reserved for this purpose.

My parcel was returned to the sender/expeditor. What do I do?

If your tracking shows that your package is “returned to the expeditor”, it is possible that the address you communicated to us was wrong or incomplete. Please contact our customer service team and give us your order number, your tracking code and your complete address (the recipient must be the person who’s family name is on the letterbox) – we will organise a reshipment.

My parcel has been marked as delivered but I haven’t received it. Where is it?

It might be that you weren’t at home to receive your delivery. Check your mailbox to see if the carrier left a delivery note. Check with your neighbours too, the postman may have left it with them. If you can’t seem to locate your package, please contact our customer care.

I received damaged goods, what should I do?

We are really sorry when this happens! Unfortunately, our products can sometimes get damaged when being transported to you. Please contact us and make “Damaged Products” the subject of the message. Make sure you attach a photo of the damaged products, this way we can arrange a new shipment for you at no extra cost.
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